5/26/09

*Skrattar åt världen*

Vem tycker det är logiskt, kommunens sätt att se på att spara pengar?

Asfalten är sönder, kasta lite olje-grus eller vad det nu är i hålet, å hoppas... Upprepa efter hand, efter ett antal år ser gatan ut som ett enda stort lapp-täcke med stora och djupa hål i de fortfarande. Alla hål som lappats har till och med förvärrats.

Min fundering är, iställe för att fortsätta lappa på ett lapp-täcke eftersom de helt klart inte fungerar, gräva bort allt, och bygga en gata som håller, göra det snyggt och stadigt från början...
Enlit mina funderingar skulle den vid rätt uppbyggnad borde behövas underhållas typ vart femte år...

Men de räcker inte pengarna till, för det där med att lappa på, kort-sikts lappande fungerar ju, vafö försöka spara pengar genom att göra de ordentlit från början?

Varför får man inte kräva kvalité i dagens samhälle? Jag börjar få på nerverna de att man köper kläder, från vilken butik som helst, sömmarna håller inte. Ska de faktist få vara så?
Slit å släng jo, men man ska väl för helsike få välja...

Var finns alla kvalités produkter?

2 comments:

  1. Min senaste taktik är att köpa begagnade marimekkokläder i stället för nya trasor, inte mycket billigare egentligen men håller längre och har stil.

    Och jo, gator som dom i Ekenäs har jag inte råkat ut för någon annanstans. Här är de hela tiden uppgrävda i stället, men det är i alla fall någon som gör någonting.

    ReplyDelete
  2. aijaaa, marimekko håller... good to know...
    Måst fara å si på loppis i större städer tror ja... för ja e trött på trasor...

    ReplyDelete